Jak postupovat v případě, že vlastníkům není předloženo v zákonné lhůtě vyúčtování záloh na služby

Jak postupovat v případě, že vlastníkům není předloženo v zákonné lhůtě vyúčtování záloh na služby

25. května

Perex: Pokud jste vlastníkem nemovitosti a nebylo vám předloženo vyúčtování záloh na služby v zákonné lhůtě, možná máte právo na úhradu pokuty. V tomto článku vám vysvětlím, jak postupovat v takové situaci, jaké jsou vaše práva a jaké kroky můžete podniknout. Přečtěte si můj článek a zjistěte více o této problematice.

Co říká legislativa

Podle zákona o službách spojených s užíváním bytů a nebytových prostor je poskytovatel služeb povinen předložit vyúčtování záloh na služby do čtyř měsíců po skončení zúčtovacího období. Pokud tuto povinnost nesplní, mohou vlastníci požadovat úhradu pokuty. Výše pokuty je stanovena zákonem a může dosáhnout až 50 Kč za každý den prodlení.

Jak postupovat

Pokud vám nebylo předloženo vyúčtování záloh na služby v zákonné lhůtě, doporučuji vám nejprve kontaktovat poskytovatele služeb a upozornit ho na tuto skutečnost. Pokud nedojde k nápravě, můžete se obrátit na příslušný orgán, například na Státní energetickou inspekci nebo Českou obchodní inspekci. V krajním případě je možné podat žalobu k soudu.

Vaše práva a možnosti

Jako vlastník máte právo na včasné a správné vyúčtování záloh na služby. Pokud poskytovatel služeb tuto povinnost nesplní, máte právo požadovat úhradu pokuty. Doporučuji vám pečlivě sledovat termíny a v případě prodlení ihned jednat. Pokud si nejste jisti svými právy nebo potřebujete poradit, neváhejte se na mě obrátit.

Pokud se se mnou budete chtít o něčem poradit, spojte se se mnou prostřednictvím kontaktů na mém webu.

```

Vytvořeno v systému CHYTRÝ WEB MAKLÉŘE

Tomawell s.r.o. © 2024

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení